Profesjonalna seria kartingowa ROTAX MAX Challenge , a dokładnie zawody kategoria Senior jest jedną z bardzo prestiżowych imprez, głównie z powody dużej mocy silnika , tym samym dużych prędkości ale również z powodu hamulca na przednie koła , który znajdziemy w łopatce  po prawej stronie z tyłu kierownicy, ale to już tylko do końca tego roku…

Już od sezonu 2015 w gokartach z silnikiem ROTAX , kategorii Senior nie zobaczymy przednich hamulców , które nadawały tej kategorii dodatkowego smaczku i z którego to powody, wiele osób pragnęło sprawdzić się właśnie za kierownicą tego gokarta, ponieważ niższe kategorie posiadają jedynie hamulec na tylną oś .

Ogólnie dokładnego powodu takiego posunięcia nie znam , ale udało mi się znaleźć takie same informacje też w regulaminach ROTAX’a z innych krajów , co świadczy o tym , że jest to ogólne postanowienie ROTAX’a, które od przyszłego roku będzie obowiązywać na całym świecie.

Pytanie Dlaczego ?

#1 – Jedną z teorii jest zmniejszenie kosztów związanych z kupnem karta, ponieważ cała hydraulika i podzespoły przednich hamulców kosztują sporo , ale moim zdaniem nie aż tak sporo aby z nich rezygnować.

#2 – ROTAX chce powrócić do korzeni kartingu, gdzie nikt nawet nie mówiło hamulcach na przednie koła.

#3 – Zmuszenie kierowców do kupna nowej ramy , ale to raczej nie ma zbytniego sensu , ponieważ i tak ramy są homologowane na dany okres, po którym trzeba zaopatrzyć się w nową , z nową i ważną homologacją :/

Może ktoś z was wie dlaczego ludzie w garniturach posunęli się do takiego czegoś ? 😉

Poniżej znajdziecie screeny regulaminów poszczególnych krajów, oczywiście zawodów ROTAX’a, kategorii Senior (Polska, CEE, USA ) .

 

Polska

USA - Rotax

CEE- Europa

CEE - ROTAX

USA

USA - Rotax 2

SPEEDMAN